Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

janacz

14. 2. 2011 14:59
Nechci se lékařů zastávat

ale pracovní nápor může být takový, že lékař není již schopen  říct ani slovo. :-(

0 0
možnosti

Jana z TP

12. 2. 2011 10:43
VFN hematologie

S postupy lékařských odbor. organizací zásadně nesouhlasím už jen proto, kdo se k protestu přidal v našem okresním "špitálu". O zkušenostech s nekompetentním chováním vůči pacientům by se dali psát romány. Mám ale naprosto skvělou čerstvou zkušenost z 1.interní VFN, hematologie, odd. B, kam byl náš táta hospitalizován v těžkém stavu. Lékaři chodili na pokoj několikrát denně nejen na kontrolu, ale prohodit pár slov a vyjádřit podporu, zeptat se, jestli něco nepotřebuje nebo připomenout, že večer je něco v TV, co by ho mohlo zajímat. Náš táta rozhodně není "kulich", ale dostal se na oddělení, kde jsou profesionálové R^

0 0
možnosti

jirkan01

8. 2. 2011 19:15
Nejmenujte

ono je to stejné všude. Ještě, že se ten machr z Motola přiznal. Aspoň jako pacient nebudu marně doufat, že se o mě lékaři postarají. Nejsem kulich, takže počkám na zásadní vyšetření měsíc. Co na tom, že ze mě stříká krev, že kdybych byl vyšetřen včas, platím do systému 5000 za měsíc. Odborníci mají dost času a peníze přece dostanou od ministra, proč by se měli snažit. Tady bych začal, já chci pracovat a platit pojistné, ale pan Docent má zřejmě jiné zdroje,

0 0
možnosti

medvěd brtník

7. 2. 2011 15:12
Naprosto souhlasím, a přidám jeden zážitek, i když

méně drastický. Před několika lety mne s bolestí kloubu odeslal praktický lékař k ortopédovi. Ten mne poslal na rentgen a oznámil, že mám artrózu. Nevěděla jsem v podstatě, co to znamená, protože nemám v rodině, ani okolí nikoho, kdo tímto poškozením trpí. Toto opotřebení člověku značně zkomplikuje život, i když to není na smrt. Ale právě ty komplikace mne ze začátku dost vyděsily, protože znamenaly, že se v podstatě musím rozloučit z řadou svých oblíbených činností, např. turistikou. Na další návštěvu jsem si tedy připravila otázky a snažila je lékaři položit. Vyvolala jsem velké veselí. Na otázku jak dlouho to asi trvá, než se člověk dobelhá k endoprotéze mi lékař sdělil doslova: Co kdo snese.

Nejsem nějaká netýkavka, ale zjistila jsem, že v podstatě se pacient musí o sebe postarat sám. Lékař z vlastní iniciativy neudělá nic, co nemusí. Škoda, že nemají praxi na veterině, tam je přístup k pacientům vzorový.

0 0
možnosti

janulator

7. 2. 2011 23:56
Re: Naprosto souhlasím, a přidám jeden zážitek, i když

Ano..taky jsem záviděl svému psovi jak s ním bylo zacházeno při zákroku na Veterině. S takovou empatií a láskyplným přístupem k pacientovi jsem se v nemocnicích pro lidi nesetkal.

0 0
možnosti

Kladivo na carodejnice 3

7. 2. 2011 14:17
naprosto presne

tipl bych, ze 80% jich jedna presne tak, jak jste popsala.

mnoho zdraviR^

0 0
možnosti

vzdyt_to_rikam

7. 2. 2011 12:48
nejsou

Po třítýdenním pobytu v porodnici v Thomayerce jsem přesvědčená, že doktoři jsou v nemocnici minutu denně. Vizita nikdy déle netrvala a mimo vizitu se doktor nedal sehnat. Prostě tam nebyl. Nevím, možná někde měli hnízdo, možná všichni najednou neustále operovali nebo rodili, ale dozvědět se, co vám je, co s vámi bude, na jak dlouho to je - nemožno. Vizita prolítla pokojem, doktor kouk do papírů a byl v trapu. Ženský se tam plížily po chodbě v předklonu a ptaly se sester, jestli už je tam pan doktor - nikdy nebyl. To byly ty ženský, co ještě nepochopily, že doktoři tam nejsou, ty, co tam byly už dýl, to věděly, na nic se neptaly a odevzdaně ležely. Doktoři nemají na nějaké vykecávání s pacošem čas, pacoš je položka, číslo, diagnoza, nazdar, neptat se, ležet, neklást odpor. Hlavně se neptat na léčbu, stejně tomu nerozumíš, čau.

0 0
možnosti

kali.czz

7. 2. 2011 13:54
Re: nejsou

Je mi líto Vašeho zážitku, já měl jeden podobný. Musíme si ale oba dva uvědomit, že doktor, kdyby měl vysvětlovat každému, co mu je a jak to léčit pokaždé, když to chce pacient, tak by nedělal nic jiného, já jsem se pana doktora slušně zeptal na vizitě a pak jednou, když jsem odcházel a bylo mi slušně odpověděno. Jde o slušný přístup z obou stran. Jsem si ale jist, že se najde mnoho doktorů, kteří příjemní nejsou, ale také se najde mnoho pacientů, kteří jsou ve stejné náladě.

0 0
možnosti

lomihnát

7. 2. 2011 12:28
Velmi trefně napsáno, a nemusí jít zrovínka o onkologii.

Ano, chovají se k nám (často) jako k dobytku, a při vizitě si pacient připadá jako exemplář ... (tady máme tu resekci, zotavuje se, medikace .. -ani oční kontakt, natož dobrý den, jak se vám daří?).

Dovolím si vám odpovědět, proč Vás odpovědi v drtivé většině neuspokojily: Je to jen a pouze proto, že nejste potřeba k toku peněz do doktorovy peněženky (s výjimkou soukr. kliniky nebo úplatku - tam to bývá jiné). Jste pouze subjektem, na kterém se "udělají" výkony, které se vykážou vůči Vaší ZP.

Kontrolní otázka: Kolikrát se byl Vás osobně nebo kohokoli z Vašich známých zeptat zástupce příslušné Zdravotní pojišťovny, jestli jste byli s léčením, které má proplatit, spokojeni, jestli se k Vám chovali slušně a (to už bych chtěl moc..) jestli vám byly provedeny všechny ty léčebné úkony, které byly vykázány.

Já takového nikoho v okolí neznám.

Ať se Vám daří.

0 0
možnosti

buxus

7. 2. 2011 13:17
Re: Velmi trefně napsáno, a nemusí jít zrovínka o onkologii.

R^ I Vaše připomínka je velmi trefná. Máme x zdravotních pojišťoven, které se ničím neliší, nebo si konkurují pitomostmi - volné lístky do bazénu, slosování o horské kolo, přihlouplé časopisy, atd. Avšak - přesně jak říkáte - také jsem nikdy nezažil, nebo neslyšel, že by se nějaká zdravotní pojišťovna někdy u nějakého svého klienta pozeptala na léčbu a zacházení s ním v tom či onom zdravotnickém zařízení.

0 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.