Diskuse

Hmyzy mizí

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Máme fasádu domu porostlou přísavníkem, který právě kvete. Tolik hmyzu, který se na květech živí, jsem dříve nikdy neviděla pohromadě; fasáda hučí jako vodopád a všelijaká žoužel lítá a lítá. Naštěstí máme ve všech oknech sítě, tak to nevadí, jen se misí kolem přecházet pomalu, any člověk nedostal nějaké žihadlo.

Takže s hmyzem to je asi jak kde. U nás na zahradě je ho docela hodně.

0 0
možnosti
VV

Ano, mam podobnou zkusenost. A tak nechavam za byvalou stodolou aspon volnost koprivam, aby na nich mohi zit ity motyle. A za ubytek hmyzu urcite jak jednou napise Vaclav Klaus a jeho institut mohou Netopyri, ktere uz nikdo nehubi. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Problém možná bude v tom, že za posledních 20 let vzrostla zhruba 2x spotřeba chemických přípravků pro likvidaci živočichů i rostlin.

0 0
možnosti
ZH

Díky za váš krásný článek. My zrovna máme džungloidní zahrádku a pestrost se vrací. Občas vídáme i hmyzožravé ptáčky. VR^

2 0
možnosti
Foto

A tak proto je to u nás samý motýl a kde-co. Jsme džungloidní...(a já líná zahradnice :-)))

0 0
možnosti
Foto

R^ Souhlasím.

Sice jsem rád, že ubylo komárů a že ti, co ještě žijí, jsou tak slabí a pomalí, že je snadno dovedu zabít, když se mi náhodou nějaký dostane do ložnice. Bydlím u rybníka a dříve, ještě před 20 lety, jsme tu na jaře a v létě měli komárů spoustu, i když jsem používal různé odpuzovače komárů.

0 0
možnosti
VT

Až trochu zaprší a bude týden vlhko, tak budete mít komárů, že budete tleskat jak v Národním divadle.

0 0
možnosti
PK

Jako lesní bloudič se psem si na nedostatek hmyzu, alespoň v lese vůbec nemohu stěžovat....ba naopak,zdá se , že vedro přivedlo na svět další a další druhy...:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.