Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J29a69n41a 17M15a63j52o44v43á

11. 3. 2019 18:11

Evo, budu upřímná - nerozumím vám. Sleduji občas Vaše články tohoto typu a raději mlčím. Ne, že bych s Vámi nesouhlasila, ale něčím mne zaskakuje způsob, který používáte a který mi přijde podivný.

Jsme už dospělé ženské, pokud mne zkušenost knihovnická neklame, tak vy ještě o facku dospělejší než já...no rozhodně jsme obě už spíše "nositelky tradic".

A vy se tváříte, jako byste opakované používání věcí a šetrnost objevovala jako něco neznámého. Přitom jsme v tom vyrostly. V době opakovaného používání obalů, provázků, všeho trvanlivého, v době, kdy se nic nevyhodilo a všechno používalo až do absolutního znehodnocení. V době, kdy se nevyhodila ani kůrka chleba, protože když zbyl, znamenalo to, že budou druhý den topinky nebo (v případě rohlíků) žemlovka, kdy se právě z roliček o toaleťáků dělalo kde-co, u nás jsme do nic právě mj. sázeli ty sazeničky, protože se pak prostě vyklopily do země naprosto jednoduše.

Jo, na chvilku nás všechny okouzlil svět barevných obalů a možná i ruce plné igelitek při cestě z obchodu, ale ta zkušenost nás dávno postavila zpátky na zem.

A tak jsem na jedné straně ráda, že se vrací jakási šetrnost, ale na druhé mne tak nějak baví, že ji mladí lidé "objevují" jako něco velikého. Přitom by stačilo zeptat se vlastních babiček. Tenhle hon z extrému do extrému je prostě zbytečný. Ono to tu bylo. Jak je možné, že to nevíte? Jakto, že vás minulo potahování krabiček všeho druhu, vymýšlení záplat, nekonečné opravy věcí?

Kdyby má dospělá dcera "upcyklovala"? No, ono by ji to ani nenapadlo, věci je zvyklá opakovaně používat bez objevitelských názvů. Jen někdy, když vzpomínám na nějakou extra zhůvěřílost (např, v tisící a první nápad jak použít pytlík od mléka), si ze mne dělají legraci, že tomu stačí dát anglický název a tvářit se objevitelsky...a můžu si to hodit na blog.

A to mi přijde úsměvné.

2 0
možnosti
JS

Výborně. Ale o výhodách upcyklace psal už Jaroslav Hašek v povídce "Šťastný domov". Zkuste si najít...

1 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.