Diskuse

Zavřeniny: jak to, že fungují?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ahoj, Evi, myslím, že to zodpověděl někdo níže - je to třeba číst pozorně, diskuse se od začátku týkala zaVŘEnin, nikoli zaVAŘEnin - tedy ovoce, které se jen zavře a nezavařuje. Na facebookové diskusi někdo argumentuje, že ovoce se musí uzavřít okamžitě po utržení, protože jinak z něj vyprchají "živé étery", které ho ve sklenici zakonzervují, čili jde o terminologii z Rudolfa Steinera a já celé té věci moc nevěřím :-)

0 0
možnosti
Foto

Ahoj Evi. Tak jsem to nějak nepochopila. Doplň.

0 0
možnosti

Nějak jste tam opomenula vliv toho tepla - konec konců je to zaVAŘenina.

Já to chápu tak že vařením se zničí všechny škodlivé breberky (bakterie, plísně, ...) takže tam pak není nic co by tu zavařeninu "zkazilo". A druhý efekt vaření (resp následného chladnutí) je vytvoření podtlaku ve sklenici čímž se těsně přicucne víčko a nic kazícího se tam pak už nedostane.

Proto zavařeniny dlouho vydrží - protože uvnitř ve sklenici není nic živého co by mohlo ten kompot nebo marmeládu kvasit, rozkládat, nebo jinak ničit.

Tak jsem si to alespoň vyšpekuloval já když jsme naposled zavařovali. :-)

1 1
možnosti

Ne, to jsou zavřeniny. Dá se to do sklenice a zavře a nechá tak. Bez působení tepla. Samo se to nějak zakonzervuje a nesplesniví to.

0 0
možnosti