Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Gaspard

2. 10. 2009 10:32
Uvědomte si,

že dnešní "babičky" jsou ženské kolem 40 let a mají ještě, stejně jako matky, hafo neodpracovaných let do důchodu. Takže se musí sakra ohánět, aby si vydělaly alespoň na svoje základní potřeby. Takže od nich neočekávejte nějaké babičkovství a la Božena Němcová. Dokud rodinnou solidaritu bude suplovat stát, bude to čím dál tím horší. Nicméně, jako recese je to dobrý a až to o.p.s. budete mít po kupě, tak dejte vědět.

0 0
možnosti
X

xs123

2. 10. 2009 10:41
Re: Uvědomte si,

Já jim říkám rychlorodičky - babičky ve 40(u Romů jsou babičkami i 35 leté ženy). To je ještě z dob komunismu, kdy holka přišla o panenství a hned otěhotněla. Mateřství potom pro ni bylo nejhorší dobou života, poněvadž to byly mladé holky, které chtěly chodit na diskotéky, cestovat, pařit s kamarádama, a ne přebalovat a prát plínky. Možná i případ p. Hauserové. Když ženy rodí ve věku, kdy dítě doopravdy chtějí, není pro ně mateřství nejhoršími lety života a potom se dá čekat, že i jako babičky budou mít - v patřičném věku - k vnoučatům dobrý vztah. To jsou ty ženy , které dítě potom nikam neodkládají, ale všude ho tahají s sebou, poněvadž jim přítomnost dítěte nevadí. V normální civilizované populaci se babičkami stávají ženy tak nejdříve kolem 50, dneska se ve 40 ještě rodí.

0 0
možnosti
D

dasa0302

2. 10. 2009 11:12
Re: Uvědomte si,

A z čeho usuzujete, že má paní Hauserová k vnoučatům špatný vztah?

Podle mě ho má úplně normální.

Brát děti všude s sebou je sobecké a ony na to reagují tak, že často obtěžují okolí. Občas obtěžují okolí i mladé matky samy.

Moje kolegyně vzala tříleté děcko dokonce na podnikový večírek, místo aby pobyla a pohovořila s oslavencem, tak pořád něco honila kolem stolu nechceš ještě dortíček? a tyčinky? A můžu jí dojít pro ty další buráčky, co máte v kanceláři? Všechno se nevešlo hned zkraje na stůl, ale pro hočičku ony klidně prohrabala připravenou rezervu. Ona totiž raději papá ty buráčky z plechovky! Pak naháněla kolegy, jestli by někde nesehnali papíry pastelky nebo aspoň zvýrazňovače, aby si děvenka mohla kreslit.... a nemá někdo papírový kapesníček? Kupodivu nikdo nějak neměl....

Zkrátka tím naprosto narušila zábavu. A to ta její holčička ani nemusela hulákat.

0 0
možnosti
D

dasa0302

3. 10. 2009 13:39
Re: Uvědomte si,

Já jsem prosím za komunismu otěhotněla až za 13 let poté, co jsem přišla o panenství.  Jsem podle Vás přehnaně zodpovědná pomalorodička?

Dítě bylo očekáváné a vytoužené a na mateřské jsem byla do 3 let věku, což byla tenkrát největší možná doba.

Ovšem dítě jsem s sebou rozhodně všude netahala a důvodem nebylo, jestli mi to vadilo nebo ne, ale prostě proto, že brát ho všude prostě není vhodné. Například do divadla na operu... zkuste to domyslet včetně přebalování a utěšování řvouna, kterému vadí tenorová árie. Také má malé dítě svůj režim, který se musí respektovat.

No a to s tím rozením ve 40, asi byste se divila, jaká práce lékařského týmu se za touto vymožeností skrývá a napokolikáté taková věc s velkou slávou vůbec dopadne.

Přesto mi jdou cizí děti na nervy, pokud jsou hlasitéa pobíhájí po restauraci. Já tam jdu, abych si užila klidu a pohody a ne abych se cítila jako nevítaný host v něčím obýváku.

0 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.