Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tři týdny s covidem

Snad už můžu říct, že to mám za sebou. Ze svého okolí vím o případech úplně lehoučkých i krajně nepříjemných a dokonce fatálních, náš covid byl, řekla bych, asi tak střední. Ani JIPka, ale ani žádná směšná rýmička.  

Předem jsem měla k pandemii viru postoj spíše fatalistický, „stejně si tím musíme projít“, roušky jsem nosila jen neochotně a s brumláním a nevzdávala jsem se pobytu mezi lidmi víc, než k čemu jsem byla okolnostmi donucená. Nakonec jsem se stejně nakazila na Vánoce od nejbližší rodiny.

Sepíšu sem přibližný deníček svého setkání s covidem.

Nový rok:dost brutálně mě bolí v krku, jako bych v něm zevnitř měla vražený ocelový obojek s ostrými hranami, zvlášť když polknu. Ale nemám teplotu, ani se necítím nějak zvlášť oslabená, tak to třeba není covid?

Po prvních dvou dnech se infekce přesunula na průdušky, takže mě sice už nebolí v krku, ale neustále štěkavě kašlu. V hlavě mě ďábelsky bodá a čich jsem ztratila taky, jenomže to může být způsobeno rýmou – teče mi z nosu. A veškeré jídlo chutná jako plech. Jsem unavená a malátná, vzdávám pokusy pracovat a jen polehávám a podřimuju.

U mého přítele to propuklo taky, takže se objednáváme na testy. Vezmou nás až pozítří.

Konečně jedeme. Trochu se bojím, jestli ve svém oslabeném stavu dokážu příčetně řídit, ale na trase Dejvice-Vokovice nezpůsobím žádnou nehodu. Odeberou nás v autě (na testu už jsem jednou byla, když jsem chtěla navštívit matku v domově seniorů, takže ten pocit dlouhé štětiny vražené někam do hlavových dutin už znám). Odpoledne nám oběma přijde výsledek – jsme pozitivní. Vůbec netoužím vycházet z domu, takže karanténa mi nevadí.

Objednáváme si jídlo u Rohlíku. Lék proti kašli mi můj (neinfikovaný) syn dá do poštovní schránky.

 

Táhne se to a táhne...

Pořád doufám, že se to po týdnu nebo třeba po deseti dnech zlepší, ale ne. Virus se ve mně zabydlel a šetří si mě, abych vydržela v tomhle stavu dlouho. Zmůžu se sotva na to, abych se podívala do počítače na maily, pak ležím na gauči a půlku dne vždycky prospím. V noci se vždycky hrozně potím. Pořád nonstop kašlu a jsem jako mátoha.

Odpoledne mívám záchvaty třesavky, kdy se nemůžu zahřát. Nemám náhodou taky teplotu? Přijdu na to, že můj teploměr nefunguje (je starý asi sto let a nedá se sklepat pod 36,5 stupně, ani nikdy nevyšplhá nad tuto hodnotu). Objednávám si on-line nový teploměr, ale ten taky nefunguje – nelze ho sklepat. Ověřuju to se synem, kterému nechávám teploměr otřený dezinfekcí v poštovní schránce. Ne. Fakt nejde sklepat. Vyhazuju ho. Syn mi půjčuje fungující teploměr. Díky tomu zjišťuju, že mám přes 38 stupňů. Aha.

S přítelem si pouštíme na počítačích (každý extra) staré české filmy z YouTube. Můj přítel je na tom celkově výrazně líp, a tak navíc i pracuje, což já moc nezvládám.

Po dvou týdnech mi odpolední zvýšené teploty klesají, už je to jen něco přes 37 stupňů. Bolesti hlavy přestávají a kašel je jen záchvatovitý – třeba když mě podráždí studený vzduch. Dokážu sedět dvě tři hodiny u počítače. Čich a chuť se zčásti vracejí.

Ale zase dostávám zničující průjem, virus se mi asi dostal do střev.

Teprve teď po třech týdnech se začínám cítit skoro normálně – jen kapku oslabeně.

 

Hledání ztraceného času

Najednou mám dojem, že ty tři týdny strašně utekly. Kam se poděly? Je fakt, že nemoc člověku hezky vyčistí hlavu, možná je to svým způsobem podobné módním pobytům ve tmě, kde jste ponecháni sami sobě a svým myšlenkám a přízrakům. Nemoc člověka totálně zpomalí a zpřítomní, řekla bych, že vás dostane do onoho rovněž módního stavu zvaného „mindfulness“.

Co tak slyším, covid už prodělaly spousty lidí z mého okolí, tak by mě zajímalo, jestli většina populace konečně není promořená. Našla jsem odhad z října, že tím prošlo asi půl milionu lidí, současný odhad naznačuje, že by mohlo jít o 1-2 miliony z 10, co v české kotlině máme, jenže to jsou ovšem všechno hauznumera a nikdo to doopravdy neví.

Každopádně se v příštích třech měsících snad nemusím bát infekce. A pak už se snad budu moct objednat na očkování. A covid snad – dejme tomu do léta – přestane rdousit život nás všech. Aspoň v to doufám.

 

 

Autor: Eva Hauserová | středa 20.1.2021 9:29 | karma článku: 26,18 | přečteno: 888x
  • Další články autora

Eva Hauserová

Nebojme se mrtvých

Jak se lidé loučí se svými zemřelými blízkými? Způsoby, jakými to děláme – nebo neděláme – právě my v naší kultuře, nemusí vůbec být samozřejmé. Podrobněji se o tom dočteme v knize americké „mileniální Morticie“ Caitlin Doughtyové

4.10.2023 v 8:47 | Karma: 12,53 | Přečteno: 470x | Diskuse| Kultura

Eva Hauserová

Nerůst: jak by to šlo udělat?

Neustálý hospodářský růst nás žene do slepé uličky a do vyčerpávání planetárních zdrojů, přesto pořád nějak neumíme uvažovat jinak. Jak by mohla v praxi vypadat radikální proměna k nerůstu?

2.10.2023 v 8:48 | Karma: 10,35 | Přečteno: 568x | Diskuse| Ekonomika

Eva Hauserová

Vítejte v roce 2038

Chcete-li se ponořit do nočních můr týkajících se poměrně brzké budoucnosti a potvrdit si své nejhorší obavy z toho, kam spěje EU, přečtěte si právě vyšlou knížku Deník 3038.

11.9.2023 v 8:39 | Karma: 12,22 | Přečteno: 572x | Diskuse| Kultura

Eva Hauserová

Může za všechno kapitalismus?

Vývoj naší civilizace vyvolává obavy: takhle to přece nemůže pokračovat dál! Mezi ekologicky smýšlejícími lidmi se objevuje názor, že za veškerý neblahý vývoj může kapitalismus. Opravdu?

14.8.2023 v 10:26 | Karma: 16,04 | Přečteno: 695x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Eva Hauserová

Dvě babičky na dovolené v Egyptě

Už delší dobu jsem opravdu silně toužila jet někam šnorchlovat a kochat se pozorováním podmořského života. K tomu jsou nejlepší korálové útesy, a ty máme relativně nejblíž v Egyptě.

12.6.2023 v 9:44 | Karma: 21,51 | Přečteno: 908x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.