Jak mi servismeni natřikrát vynadali

Snad po celý život se setkávám s tím, že mi doma něco přestane fungovat, tak zavolám opraváře – a on mi od plic vynadá. Jak jsem si mohla nechat nainstalovat něco tak hrozného a zfušovaného? Co to tady bylo za grázly, podvodníky a neumětely? Jak můžu být tak blbá? Naposledy mě to potkalo s plynovým kotlem.

„No teda pani!!! Jak vám mohli tenhle kotel namontovat do téhle koupelny?“

Na takto položenou otázku opravdu neumím odpovědět. Kde jinde by měl být kotel, který nejen topí, ale taky ohřívá vodu do sprchy, než v koupelně? A proč je tady právě tenhle kotel, a ne nějaký jiný? Opravdu netuším.

Servismena má ignorance tak rozčílí, až začne koktat. Vykřikuje: „Pa-pa-pani! Ten kotel tady nemá vzduch! Každý blbec přece vi-vi-vidí, že tady může být jedině turbokotel!“

Nevím, co je to turbokotel. Už si opravdu nepamatuju, kdo sem namontoval tenhle kotel. Konečně tu vydržel a fungoval asi tři roky a nezdálo se, že by trpěl nedostatkem vzduchu. Nevypadal dýchavičně ani nezmodral. Ve dveřích koupelny měl provrtané dírky na vzduch. Prostě přestal fungovat a displej hlásil poruchu F25.

Dostáváme pokyn nechávat při srpchování otevřené dveře a platíme montáž nového výměníku, jelikož starý je zanesený. Dohromady všechno stojí asi 8000 Kč.

Za měsíc kotel znovu přestane fungovat a hlásí poruchu F25.

Reklamujete to a dávám si předsevzetí, že tentokrát JÁ vynadám servismenovi.

Takže nesměle pípnu, že se ta oprava asi moc nepovedla.

„Ja-ja-jak, nepovedla?“ rozčílí se. „Přece máte zanesené elektrody!“ Kroutí hlavou nad mou neschopností. Elektrody opucuje a radí vytvořit otvory nade dveřmi z koupelny do předsíně a dát vyčistit komín.

Objednávám kominíky.

Přijedou hned tři najednou. Všichni se velmi rozčílí a okamžitě mi vynadají.

„Pani!!! Vždyť ten komín je z NEREZU!!!“

Nechápu, proč by neměl být z nerezu. Ukazuje se, že nerezový komín se nezanáší, což neví jen úplný trouba. Kominíci do něj vyšlou kameru a ukazují mi záběry – komín je čistý. Jsem plně blbá, že jsem to nevěděla, a servismen je podle nich úplný gangster. Navíc ignorant, protože problém je v pračce. Pod kotlem nesmí být pračka, protože ty prášky kotel zanášejí. Servismen to musel vědět a ve svém zlolajném padoušství mi to schválně neřekl! Jak jsem mohla dopustit, aby nám namontovali nový výměník? To přece bylo úplně zbytečné! Jen jsme vyhodili peníze!

To není všechno. Ty otvory je potřeba udělat ven do světlíku, v žádném případě ne do předsíně. Takové řešení může navrhnout jen naprostý zloduch a oligofrenik.

Jsem z toho všeho úplně udolaná a jen tak tak se ubráním tomu, abych u nich rovnou objednala probourání stěny koupelny ven, což mi ihned nabízejí.

Možná mají pravdu, ale nechci si při tom probourávání nechat zase nadávat.

Asi se napřed budu muset překvalifikovat na obory instalatérství a plynařství. Třeba mají nějaké dálkové studium? Jen se bojím, že jeho nedílnou součástí bude výcvik v duševním knokautování klienta nepochopitelnými, ale o to naštvanějšími hláškami.

 

Autor: Eva Hauserová | středa 13.3.2013 9:38 | karma článku: 42,00 | přečteno: 7277x
  • Další články autora

Eva Hauserová

Nebojme se mrtvých

4.10.2023 v 8:47 | Karma: 12,53

Eva Hauserová

Nerůst: jak by to šlo udělat?

2.10.2023 v 8:48 | Karma: 10,79

Eva Hauserová

Vítejte v roce 2038

11.9.2023 v 8:39 | Karma: 12,22

Eva Hauserová

Může za všechno kapitalismus?

14.8.2023 v 10:26 | Karma: 16,04