Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zajímavé téma, ta obliba kremací u nás v ČR asi souvisí s rozšiřováním ateismu, pamatuji si již z mládí, že mě překvapila aktivita "Spolku přátel žehu", nebo jak se to jmenovalo. Že tu byli jistí průkopníci. Jaké měli argumenty, nevím, ale nějak to zafungovalo. Mému tátovi, který nebyl věřící, jsme uspořádali kremaci, a jeho bratrovi, věřícímu, pohřeb do země. Určitě je důležitá forma rozloučení, psala jsem podklady pro proslov jak pro strýce, to si vyžádal farář, tak pro tátu, to chtěli v kremačním ústavu. Pohřeb v kostele byl slavnostnější, v kremačním "domě" takový profesionální, rozdíl by i v tom, kolik kam přišlo lidí. Je to rozdíl žít celý život na vesnici, kde tě hodně lidí zná, než ve městě, kde se vazby snadno přetrhají. I tak bylo obojí důstojné. A teď, doufám, že oba odpočívají v pokoji.

0 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.