Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako trefně popsaná městsko-venkovská náplava musím říci, že dva roky snahy o jakousi soběstačnost mne stále více plní obdivem k lidem, kteří se zemědělstvím živí a hlavně kdysi dávno živili, protože jim nic jiného nezbývalo. Od jara do podzimu se nezastavíte, vaše plány se mění podle momentálního počasí a jeho rozmarů. Ale pravdou je, že bych už neměnila. Že je u nás stále málo biozemědělců, tomu se už vůbec nedivím, poté, co jsem se seznámila s podmínkami pro udělení certifikátu na biomed. Od té doby mi stačí pomyšlení, že máme kvalitní med z CHKO, kde se cukr objeví jen při zakrmování na zimu. Poté, co mi česnek už druhým rokem úspěšně zlikvidovalo háďátko, vyzkoušela jsem všechny nechemické rady, zakoupila jsem KARATE a s čistým svědomím ho nastříkala na záhony. Ale kde to jde, chemii se raději vyhýbáme. Nějak mám čím dál větší dojem, že je to o zdravém selském rozumu, úctě k moudrosti předků, nohách na zemi a snaze nevydělávat za každou cenu.

0 0
možnosti

J19a11n 87F93r95o71l12í59k

30. 5. 2013 18:18

Sadba se musí mořit proti plísni i háďátku.

0 0
možnosti

J40a47n 40P25a22v81e40l

27. 5. 2013 9:53

Původní idea biozemědělství bylo produkovat zdravé potraviny a jako kompenzaci dražší výroby mít coby vedlejšák agroturistiku. Bylo to výdělečné i při běžných dotací a všichni byli spokojení. Daňový poplatník neplatil vyšší dotace, majitelé vydělávali, turisté se podívali na kravičky a mohli se porochnit v hnoji.

Původní idea byla opuštěna poté co se toho chytli melouni a průmysl.

Agroturistika není vhodná podle mě pro normální statky. Chce to tomu přizpůsobené statky, kde majitel umí anglicky, má prostory k ubytování a nejlépe i chová něco navíc, jako třeba koně, kozy či ovce. Prostě něco čím zaujme. Nejlépe skutečně ve spojení s bio produkcí.

0 0
možnosti

Paní Evo, když nerozeštváváte ženy a muže, máte vcelku sympatický projev.:-)

0 0
možnosti

Ona ta manuální práce s půdou a rostlinami, kterou berou to jako nádhernou a smysluplnou relaxaci se má k práci v zemědělství asi jako paintballová střílečka k nasazení v Afganistanu.

5 0
možnosti

Ano, poeticky hopkat. je věc jedna a živit se jako zemědělec, zas druhá. To, že si že zemědělci neuvědomují, že pro romantiky bažící po kontaktu s rodnou či zahraniční hroudou je slastí kapku si vykydat, je pochopitelné. Pro ně toto není kratochvíle, ale úmor každodenní.

5 0
možnosti

Asi jste, milá paní, narazila na realitu. Permakulturní žvásty, které mají úspěch mezi lidmi, kteří netuší, jak chytit vidle, nemají najednou nejmenší šanci

5 3
možnosti
Foto

K44a11r81e19l 66R41a86d82a

26. 5. 2013 12:10

Zemědělci dnes žijí v ilegalitě. I ten nejlepší a nejšikovnější musí porušovat spoustu nesmyslných předpisů, vymyšlených jen k tomu, aby bylo legální zemědělce co nejvíce vysávat. A dotace je jen úplatek, aby se na tu dřinu všichni nevykašlali. Zemědělec je v ,,potravním" žebříčku ještě níž než živnostník či pokladní v supermarketu. Ale co jiného se dá očekávat ve státě, kde je víc úředníků než sedláků. Zachránit situaci může snad jen navrhované opatření z poslední věty článku.

5 0
možnosti

J95a31n 21Z23a90b82a15b33a

26. 5. 2013 12:05

Jaký je rozdíl mezi normálním zemědělcem a biozemědělcem? Normální zemědělec hnojí chemií ve dne a biozemědělec v noci.;-D

6 6
možnosti

Bohužel úřady jsou ve mětech, tudíž o venkově zřejmě rozhodují hlavně lidé z měst. Zajímavé a trochu zvláštní.R^

4 0
možnosti

Jak slyším "biopotravina" či "biozemědělec" dělá se mi zle. Nebyly ty potraviny a zemědělci od prvopočátku "bio" a neměly by být i dál?

Že "farmářské" trhy vymysleli lidé z města, to asi máte pravdu, protože u nás jsou rolníci, zemědelci, statkáři či hospodáři. Kdybych řekl sousedovi, že je "farmář", vezme na mě vidle...

A s těmi "woofery" jste mě dorazila. Zní to hmusně, fuj.

4 0
možnosti
Foto

K69a80r14e15l 76R17a58d22a

26. 5. 2013 12:20

Přihlásit se jako biozemědělec je kontraproduktivní. Sice dostanete větší dotace, ale zároveň se na vás přivěsí dlší paraziti, kteří vás o ně připraví. To že zemědělci už nejsou ,,bio" je důsledek ekonomického tlaku a nesmyslných předpisů.

2 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.