Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FH

Bouše

5. 4. 2011 10:17
Jsem spíše pro to, chovat se k sobě všeobecně slušně,

i když někdy je to velice těžké. Například když jdete po chodníku, kde se v nejužším místě "usalašily" dvě důchodkyně s nákupními taškami, jedna ještě s jízdním kolem, klevetí jedna radost a je jim naprosto "někde", že je musí všichni složitě obcházet. Takovým "dámám" má člověk chuť říci něco od plic a ne se k nim chovat jako gentleman. :-P

0 0
možnosti
S

sailornavy

5. 4. 2011 10:32
Re: Jsem spíše pro to, chovat se k sobě všeobecně slušně,

me v techto pripadech staci, kdyz se tesne u nich zastavim, zavrcim "s dovolenim" pak nalezite zhnusene  zavrcim dekuju a spokojene kracim dal. a baby si muzou trhnoout, pac sem na ne nebyl vylozene hnusnej a zaroven sem je svym zpusobem nakopnul do riti ;-D;-D

0 0
možnosti
X

xs123

5. 4. 2011 9:40
Nevychovanci, kdepak džentlmeni

Tuhle se mi stalo ve značkovém servisu Peugeot: potřebovala jsem si nechat udělat náhradní klíček. Vejdu dovnitř a slečna mě pošle dozadu k náhradním dílům. Tam čtyři místa pro obsluhu, dva muži, jeden cosi píše do počítače, druhý hovoří s jakousi ženou a když mu zazvoní telefon, zvedne ho. Další dvě pozice - počítače pro obsluhu - jsou prázdné. Stojím , přešlapuju, a čekám, až pán vyřídí hovor - je tedy služební a pán slovy nešetří. Nikdo si mne nevšímá. Mezitím tam přijdou další dva zákazníci v montérkách a postaví se k prázdnému místu pro obsluhu. Muž, který píše, zařve - Kájo, póď sem. Muž, před kterým čekám, konečně ukončí hovor a řekne mi, že to není jeho práce, že to dělá ten, co píše a jeho kolega, co tam není. Mezitím se Kája vynoří , takže jaksi očekávám, že někdo začně řešit, co mám na srdci. Pánové v montérkách se ovšem tváří, že je jaksi předbíhám, když nehodlám dále čekat, až Kája obslouží je.Trvalo  cca 30 minut, než se mne vůbec někdo zeptal, co chci. Protivní muži.

0 0
možnosti
JN

Yesname

5. 4. 2011 9:42
Re: Nevychovanci, kdepak džentlmeni

Měly by tam dělat ženský, žejo? Nějaký, který poznaj klíč.

0 0
možnosti
LHV

Lord Havelock Vetinari

5. 4. 2011 9:33
Echm

když máme rovnoprávnost, proč bych se prosím měl při příchodu ženy postavit jak ve škole? Samozřejmě, jsem jinak slušný chlapec, ale o tomhle pravidle jsem zaprvé, v životě neslyšel, a zadruhé, nelíbí se mi. Protože je zbytečné a je s rovnoprávností v rozporu.

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

5. 4. 2011 9:37
Re: Echm

tohle pravidlo je velmi staré, že jste o něm neslyšel neznamená že není

0 0
možnosti
KL

cliff

5. 4. 2011 9:31
jak chlapovi..

chcete aby vas chlapi brali jako sobe rovne, tak se k vam holt chovaji jako k jinym chlapum. v jiste casti vaseho clanku ale pisete o normalni zdvorilosti a ohleduplnosti a ta dle meho nazoru nema s feminismem nic spolecneho.

0 0
možnosti
MV2

maruširi vr. 2

5. 4. 2011 9:10
Jak můžete vůbec položit takovou otázku?

Odpověď je přeci jasná - vyhubily je bolševici a feministky. Chtěly jste rovnost, tak teď ji máte - zvykněte si.

0 0
možnosti
C

celim

5. 4. 2011 9:22
Re: Jak můžete vůbec položit takovou otázku?

No u nás to tak je, ale na západě si za to mohou především feministky. Počátkem 90.let jsem byl na školení u firmy v Londýně a bavil jsem se tam s jednou kolegyní, Češkou, která tam žije od 68.roku. No a ta mi říkala, že zatímco dříve jí muž lítačky podržel, tak nyní(již před 19 roky) ho to ani nenapadne,spíš jí pustí ty dveře doprostřed čela, protože ta feministická hysterie způsobila, že muži mají obecně obavy, že každé gesto bude bráno jako harašení a tak z gentlemanství přestoupili do rovnosti pohlaví! To byl její postřeh.

0 0
možnosti
D

D.E.S.

5. 4. 2011 9:08
no ...

jsem myslel že ženy chtějí emancipaci a to k tomu jaksi patří ..

0 0
možnosti
AP

Alekks dostal banana

5. 4. 2011 9:03
že zrovna hauserová

by chtěla, aby muži povstali, když do místnosti vejde žena! to mě skutečně rozesmálo. a ona je poslední, která by nad tím měla bědovat. jsou zdvořilosti, které přežili komunistické a feministické drancování, jako podržet dveře nebo pozdravit první a jsou zdvořilosti, které to nepřežili.

prostě ruku v ruce s rovnoprávností jde i změna chování a přístupu. chtějí ženské zastávat v zaměstnání vedoucí místa? požadují stejný respekt jako muži? ano a ano. pak ale nemůžou čekat, že "vhodím svůj kabát do louže, aby mohly přejít silnici suchou nohou". zdvořilý člověk se bude chovat zdvořile ke všem bez ohledu na pohlaví. a jestliže jí dva postarší kritici nepozdravili vůbec,  nebylo to kvůli jejímu pohlaví, ale protože to byli nezdvořilí burani a nepozdravili by nikoho. a na závěr jeden citát "chtěla bejt rovnoprávná, chtěla si dělat co chce! já jsem hrál v kapele, vona chtěla taky, já chlastal, vona chtěla taky! emancipace zas....." 

0 0
možnosti
JN

Yesname

5. 4. 2011 9:47
Re: že zrovna hauserová

Tak ano, postarší kritici bývají často středem vesmíru. Ovšem je docela možné, že "dáma" vplula dovnitř a sice pozdravila, ovšem s nosíkem nahoře přehlédla nad plebsem pod ní a nezaregistrovala, že jí ti dotyční pokývli na pozdrav.

0 0
možnosti
N

nenovak

5. 4. 2011 9:01
?

Co si vlastně autorka článku přeje? Aby ji někdo uctíval jen kvůli tomu, na čem nemá žádnou zásluhu, totiž, že je žena? Proč by měla být nějaká skupina lidstva automaticky prohlašována za něco lepšího? Jednou to budou ženy, podruhé árijci. Je to správné?  Asi ne. Buďme rádi, že naše země žije v této možná přehnaně plebejské době a to i u vědomí toho, že české buranství je problémem. Určitě je mi ale tento plebejský model chování sympatičtější než nepatřičně okázalé prokazování úcty nepracujícím ženám (paní radová, paní lékárníková, paní továrníková) z patricijských rodin, jak to známe z prvorepublikových filmů. To se ani nedivím, že lidé v roce 1948 volili komunisty - samozřejmě, že hlavní vliv na volbu měla válka.

0 0
možnosti
T

TakToVidimJa

5. 4. 2011 8:44
Dámy

V minulosti byly ženy vychovány tak, aby si vážily gentlemanských gest, resp. ženy braly jako samozřejmost, že se k nim muži budou chovat slušně a muži jasně viděli, že jejich slušné chování k ženám má význam a těšilo je to. V dnešní době mnoho  žen mluví sprostě, chování mají obhroublé, jsou bez důstojnosti. Už s principu se nelze k takovým společensky neuhlazeným osobám chovat jako gentlemen, jednoduše proto, že jako gentlement očekáváte dámu. Dámou nemám na mysli povolnou ženušku (což mi jistě máte sto chutí vlepit) a prosím nesvádějme vše na feminismus. Dnešní mladé dívky k tomu prostě nejsou vedeny, je jiná doba a těžko s tím již něco uděláme.

0 0
možnosti
S

Světlonoš

5. 4. 2011 8:38
zeny uz se taky nechovaji jako damy

obcas ve vlaku zaslechnu konverzaci par studentek, ktere mluvi jak dlazdicky. Furie v politice kradou a podvadi (Rapkova, Vesecka atd). Tak co vlastne cekate? Jeste k tomu ty pitome feministky, co maji komplexy....

0 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.