Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Morningstar

dávám obrovskou karmu

a držím Vám palce. Máte skvělé názory a smysl pro humor, moc se mi Vaše blogy líbí. A obdivuji, že pokračujete i přes ty hrůzy, co se (bohužel) docela často ozývají v diskuzích. Držím palce R^:-)

0/0
26.10.2010 15:53

cougars

Hovořilo se statisticky...

Článek mluví zejména ve statistických údajích a vy se chytáte jednotlivých slovíček, útočíte na muže. Nemáte vztah, lásku ? Pak za to vděčíte i sobě.. Ve vašem článku se stále opakuje, kdybych diskutovala já.. já já :-). Rádoby intelektuální ženy, ... vedle nich se každý muž stane opravdu tím líným, nemotivovaným "divochem" :-). Bezvýhradná láska ženy může být inspirací pro muže... spojení ženy s matkou Zemí, vesmírnou láskou.. a ne prázdné kecy.. zabývejte se motivem. Co je ve vašem textu motivem ? Kritika a nadutost.

0/0
18.9.2010 13:56

Alexandra Soirée

Hmmm...

1 část: Doposud jsem se domnívala, že za myšlenka, že za krizi mužské identity může ženské hnutí, je taková "lidová tvořivost" - mýtus širiších vrstev podporovaný některými publicisty, kteří hodiny historie trávili ve vinárnách v okolí fakulty. Znějíc z úst sociologa, navíc sociologa váženého, jedná se o tvrzení vzbuzující přinejmenším rozpaky. Současné společenské uspořádání je důsledkem změn, které proběhly ve 20. století, a jejichž hlavním hnacím motorem byly dvě světové války a posléze rozvoj technologií (první rakety, telekomunikace, masová výroba... atd.). Ženské hnutí by samo o sobě nikdy nemělo sílu prosadit potřebné změny.  Vinit tedy ženské hnutí z krize mužské identity je nesmysl. Navíc v současné moderní sociologii se běžně operuje s konstruktem "krize identity". Krize identity je spojována se současnou (postmoderní) dobou jako s nedílný průvodní jev této doby a je chápána jako důsledek společenských změn, svobody, volnosti, zrušení omezení predeterminovanosti života.

0/0
14.9.2010 23:14

ewanem

Skvělý článek

!! Zásah do černého R^  Děkuji !!

0/0
5.9.2010 23:07

janacz

Muž v krizi

je často výmluva, aby mohl jít do hospody ;-D

0/0
30.8.2010 13:47

Satyriana

Re: Muž v krizi

No bodejť, Vy byste snad doma chtěla držet chlapa, když má krámy? Já ani náhodou ;-)

0/0
30.8.2010 20:47

janacz

Re: Muž v krizi

Ani když je nemá bych ho nechtěla doma ;-D

0/0
31.8.2010 11:17

Satyriana

hezké, i ta nadsázka.

Já bych se mužských zastala. Kdo je vychoval? Většinou ženské. V první generaci snad? Nikoliv. Zlomová vlna rozvodů, kterých bylo už fakt hodně, proběhla začáítkem 70.let. V roce 1974 vyšla práce prof.Trnky, která sledovala vývoj dětí z rozvrácených rodin cca od počátku 50.let. Výsledky platí dodnes, ale je to marný, marný, marný.

Takže máme u leckoho třeba i čtvrtou generaci dětí, které vyrostly bez zbytečných gaučáků-otců.  Někdo měl mužský vzor v rodině, ale při kafíčku ženských slýchal "ten můj trouba, nojo, chlapi,  nažrat a pustit do hospody,..."

Já sama zažila takové rady do života, jako že zodpovídám za čistotu oděvu muže, protože oni ze sebe prostě nic nesundají, že je nutno tak a tak často drbat byt, že muž vypadá trapně, když vynáší koš, že je blbé mu svěřit děcka na kontrolu k lékaři... To byla 80. léta. Milé dámy, co jsme si vychovaly, to tu teď nejistě stojí a netuší, co dál. Jsou-li ochotni ctít své družky a chovat se samostatně, dostanou přes čumák.

0/0
29.8.2010 17:55

Satyriana

Re: hezké, i ta nadsázka.

Proč? Protože dívky vědí, že chlap je nanic, vyžírka nebo trouba k vycucání. kdo jim to sdělil? matky a babičky. Kdo nenanučil muže nic z toho, jak být mužem a přitom nikoliv pračlověk Janeček? Matky a babičky. 

Odehnání muže od rodiny navíc poškodí děti i v tom, že nevidí, jak pár řeší běžné situace. Pár, muž a žena, ne dvě a více ženských. Protože muž má jiný přístup k věci, než žena- a mezi ženskými poznáte ty, které žijí nebo dlouho žily spokojeně v páru. 

Všechny úvahy feministek a jejich odpůrců jsou jen hra, jak zastřít vlastní neschopnost žít vedle někoho v úctě a souladu. protože vytáčí-li kohokoliv jedna nebo druhá strana do útoků, asi se brnklo na nějakou strunku. 

Ono se vždycky bude nějak zápasit, aby se našla zlatá střední cesta. Takže nejdřív by se všichni bojovníci měli zastat dětí a jejich práva na dobrého tátu s dobrou mámou. Pokrevnost důležitá není. A ještě líp: předvést, že toho jsou sami schopni.

0/0
29.8.2010 18:06

Vikina2

Re: hezké, i ta nadsázka.

Saty, Ty jsi prostě nejhodnější ženská R^VV!

Já teda jinak toho Možnýho moc rád nemám, jako učitel byl pěkný protiva a za svůj odborný psaný projev by měl být lískán od rána do večera (to už i ten Parsons je srozumitelnější), ale s tou domestikací má pravdu. Ono nic proti domestikaci, muži ji holt potřebují, ale všeho s mírou, že. Evka jej prostě jen nepochopila, což není divu, protože často jsme jeho přednáškám nerozuměli ani my, studenti, ale když ona to všechno zásadně pobírá přes ten svůj pokřivený feministický náhled.

0/0
29.8.2010 18:26

Satyriana

Re: hezké, i ta nadsázka.

Nevím, jestli jsem hodná, svým čtyřem chlapům sice zrovna tvrdou rukou nevládnu, ale na druhou stranu stačí uvařit nějakou dobrotu...  ;-)

Není mužská a ženská práce, je hlavně ta, která zrovna musí být udělaná. A co se samostatnosti týče, nutím pány, aby sami věděli, že už je čas převléknout oblečení. Moc dobře si pamatuju, jak mne vyděsila neschopnost snoubence vyměňovat si oblečení bez povelu. No, naučil se to docela svižně. Jsem se ho zeptala, jestli je fakt tak nesvéprávnej, jako starší generace ;-)

Ale viděla jsem kyblík s namočeným  (bílým!) prádlem , tedy se slipy, které mladá sousedka předpírala ručně, protože to její zlato si neumělo utírat zadek. Až tam jsme došly v ňuňání chlapečků. Já bych tomu chlapovi kyblík strčila pod čumák a hrej si. 

Otázkou není domestikace, ale rovnost. Ono je pohodlné být stále opečováván, jenže lze snadno vycítit, že jsem za blba. Čemuž se dá předejít všemi formami domácího násilí. Děláme z mužů slabochy a ti reagují útočně jako krysy v koutě.

0/0
30.8.2010 17:34

Vikina2

Re: hezké, i ta nadsázka.

Ale to je snad měly naučit jejich maminky, nééé :-P? Že by feministky byly tak zahleděné do sebe, že by už na to neměly čas? Kde asi ty Evky udělaly chybu :-);-D?

Ba ne, Saty, chlapy je třeba trochu upravit ke svému obrazu, ale jak už jsem řekl, všeho s mírou. Chlapi jsou zvyklí poslouchat a musí se jim říci, co mají dělat, tomu rozumějí. Nesmí se ale prudit.

0/0
30.8.2010 20:54

Satyriana

Re: hezké, i ta nadsázka.

Měly je učit maminyk? BINGO! Přesně to říkám,. Když maminky a babičky vychovají zase nějaké nesvéprávné přebalovatelné živočichy, má další genberace děvčat víc, než jasno,  proč chlapy nechtít.

Já nechci, aby mne chlapi jen tak poslouchali! Já chci, abych někdy "poslechla" já, někdy ten druhý. Jsme si rovni, báječné je, že máme různý pohled na věc, někde převahu mám já, někde ten můj a někde mí synové.  Upravit si muže k obrazu svému, tek je to v háji. Bůh chraň, mít se ještě jednou v baráku! ;-)

Ano, mužskému přímo řeknu, co chci, ale taky já normálně funguju tak, že co se řekne, to uzdělám, když je třeba, bez dvacatera opakování, jak je mezi ženskými zvykem. 

Ale třeba jsem postižená povoláním:  učím lidi brát na sebe zodpovědnost za svou osobu, starat se o sebe a nečekat na pečené holuby do huby... Jéžiš, jak TOHLE se nikomu nechce!:-P

0/0
31.8.2010 15:35

Vikina2

Re: hezké, i ta nadsázka.

Ale v tom jistě nejsme ve sporu, taková úprava k obrazu svému musí být oboustranná. Ony totiž dnešní (i včerejší i předvčerejší) dámy taky nejsou žádní andělé a nemysli si, že dnešní hoši nemají problémy s najitím si slušné holky. Většina těch náročných princezen se totiž chytá jen na svůj exteriér, mnohé z nich by si bez něj ani neškrtly. Nu, a protože v manželství se sejdou jedinci, z nichž každý si nese do života zvyky své rodiny (odlišné), je třeba to nějak sladit. Nu a protože některé maminky synáčkům vytvoří mámáhotel, je na manželkách provést zavčas korekci, dokud není pozdě. A já pouze tvrdím, že muži na to (v mládí) slyší a jsou za to i vděčni. Tím přece neříkám, že by se z nich měli stát domácí troubové, kteří se neumějí postavit proti nesmyslům či přehnaným nárokům (jako že i tohle dámy uměj). Tady bývá dost problém v tom, že mnohé dámy až do smrti žijí v přesvědčení, že pravda je to, co si zrovna myslí - jejich manželé pak plní hospody.

0/0
31.8.2010 16:00

Satyriana

Re: hezké, i ta nadsázka.

Před několika lety jsem četla krásnou knížku od německé autorky, která se divila, proč ze sebe dívky dělají sexuální návnady, když by rády rovnoprávnost atd. Mám pocit, jako by dnes všichni chtěli to, nevím co, ale zaručeně bez námahy a ihned.

Ne, nejsme ve sporu, spíš se doplňujeme.

Jen bych dodala, že hospody si cením jako důležitého komunikačního centra. Někdy vede návštěva i k zajímavým zjištěním. Kamarádka chodívala ve čvrtek do hospody a bylo jí divné, že tam večer v osm zůstaly jenom ženské. jednou přišla dřív a viděla, jak o půl chlapi vstávají a netrpělivě platí. Prchali na Ordinaci v růžové zahradě! Fakt. Okolí Přerova...

Všechno se mění - i když já si tipuju, že to byl pro mužské, zejména ty starší, výlet do neznámých končin ženských problémů. A ty srdeční záležitosti kolem byly jen bonusek ;-)

0/0
31.8.2010 19:18

VasekN

:-)

Ad. termín domestikace mužů ..... ať se každá žena rozhlédne kolem sebe a řekne si co z toho co vidí, v čem jezdí, na čem pracuje je dílem ženy ;-)

0/0
23.8.2010 14:51

VasekN

:-D

"Je pro pány prakticky jediným východiskem, a to nikoli proto, že by to

ženy tak nekompromisně požadovaly, ale protože společnost se tím směrem

vyvíjí." Toto je pravda jen částečně, protože se takto vyvíjí jen tzv. Západní vyspělá civilizace, která ovšem vymírá a stárne (za to samozřejmě nemůže jen feminismus i když má na tom velký podíl) a v tomto století zřejmě ve světě ztratí svou dominatní roli, kterou pravděpodobně převezme Asie. Z Vašeho pohledu samozřejmě hodnotíte dění v ČR, ale troufám si říct, že dříve než se přiblížíme Západní civilizaci úplně ... přijdou velké změny. Celý problém je v tom, že feministky chtějí dostat muže do jiných rolí násilně nikoli pozvolným vývojem jak naznačujete.

0/0
23.8.2010 14:48

Gmur

Re: :-D

prosim vas , zeny feministky jen rikaji, ze materstvi neni jedinou ulohou zeny.

Jake nasili provadeji na muzich, kdyz je chteji dostat do jinych roli? jaka role je tim minena?

0/0
23.8.2010 15:29

janacz

Re: :-D

Teď nevím, zda  mezitím také v Asii nepropukne feminismus a Pak teprv bude masakr.   ;-D

0/0
31.8.2010 11:19

a-b-c-d

legrace

...Vás číst :-)

ti muži, darebáci, nadiktovali ženám, že budou rodit - a ženy se teď z

toho osvobozují, jako se kluci osvobodili od povinnosti rukovat, a .. a

tak dál; no, musí s Vmi být legrace, když tak sedíte sama doma ;-)

0/0
23.8.2010 14:00

janacz

Re: legrace

Kdo chce ten rodí a kdo nechce ten nerodí, jak by to mělo být jinak? 8-o

0/0
31.8.2010 11:22

sedivak

Jsem

líný, ješitný a nepřizpůsobivý jedinec, který se drží patriarchálního stereotypu. HURÁ!!!!;-D

0/0
23.8.2010 13:32

janacz

Re: Jsem

A víte co dělá Vaše manželka právě teď? ;-D

0/0
30.8.2010 13:49

papaya (.)(.)

rozhodně zajímavý článek

1) V současnosti probíhá posun do stavu, kdy mateřství je jednou z možných seberealizací ženy – nikoli seberealizací jedinou... za tohle R^

2) za termín - domestikace mužů - Rv pardon, připadá mi to trochu přes čáru, přece jenom včera neslezli se stromů, že ? ;-)

3) za úvahu o přebalování - R^

0/0
23.8.2010 11:19

SYETEY-KOTZOUR

Re: rozhodně zajímavý článek

ty tam máš těch paciček ;-D

0/0
23.8.2010 11:39

papaya (.)(.)

Re: rozhodně zajímavý článek

;-D o jednu míň než máš ty ....;-) A nemám tam ani jeden ocásek ... Já nevim, ti chlapi jsou vážně hrozný ... dycky musej mít v něčem navrch...;-D;-D

0/0
23.8.2010 11:49

SYETEY-KOTZOUR

Re: rozhodně zajímavý článek

vždycky ne.....někdy jsme rádi i vespod......i když při výběrovém řízení to nejni ;-D

0/0
23.8.2010 11:50

papaya (.)(.)

Re: rozhodně zajímavý článek

njn, lenoši ... vespod a bez práce, všechno aby vodřela zase ženská ! ;-D

0/0
23.8.2010 11:54

Gmur

Re: rozhodně zajímavý článek

Papayo

Ten termin "domestikace muzu" pouzila pani Hauserova v uvozovkach, tim je sbad receno vse, ne. Ironie preci a nesouhlas.

Termin domestikace muzu, bez uvozovek, pouzil pan docent doktor Ivo Mozny.

0/0
23.8.2010 12:01

Gmur

Re: rozhodně zajímavý článek

PS. p. Hauserova tento termin preci kritizuje. A veci s nim negativne konotovane. Viz Mozny.

0/0
23.8.2010 12:03

papaya (.)(.)

Re: rozhodně zajímavý článek

:-) dobrý den, máte pravdu ... termín použil pan Možný. Autorka ho sice dala do uvozovek, ale přímo ho nekritizuje, to spíš ironizuje - pravda.  Mě to jen praštilo do očí ... nelíbí se mi, kdyby o mě někdo hovořil jako o někom, koho je třeba domestikovat (tedy pokud to nepoužiju já sama v rámci nějaké sebeironie ...).

0/0
23.8.2010 12:13

Gmur

Re: rozhodně zajímavý článek

no cel< blog skoro kritizuje pana Mozneho za jeho zpozdile, rekla bych , narozy a jeho retoriku.

Pan Mozny, cehoz si malokdo vsiml, proste urazi muze. A nazyva je domkestikovanymi.Co s eza timk skryva? Zrejme konzervativismus, odmirani a zesmesnovani (tedy urazeni) muzu, kteri maji neco spolecneho s domacnosti (VLAStni podotykam) a s vlastnimi detmi. POdle Mozneho je tohlemuz = karikatura.

Ne podle feminsitek nebo blogerky Hauserove, ktera na to spravne poukazala.

Ne ona, ale on, Mozny urazi muze. !!

0/0
23.8.2010 14:13

papaya (.)(.)

Re: rozhodně zajímavý článek

v podstatě se to tak dá říci, ano .. a je mu osmdesát, čekal by někdo snad extra svěží a nové myšlení ? Já bych byla opatrná...Že se mu chce se takhle ztrapňovat.;-)

0/0
23.8.2010 16:41

Vikina2

Re: rozhodně zajímavý článek

No, to se sešly dvě odbornice, koukám ;-(:-/. Termín "domestikace" Možný použil v souvislosti s tím, že o tuto činnost se ženy pokouší od vzniku párové rodiny. Prostě místo rovnoprávného vztahu se soustavně snaží o model, kde ony budou mít hlavní slovo. Vymohly si spoustu práv (nic proti tomu), nicméně stále je jim to málo (teda některým). Jejich hlavní ideou je být stále nespokojená. Již nejméně dvě generace mužů, odkojené femini myšlenkami o rovnoprávnosti, tyto myšlenky respektovaly, aby zjistily, že spokojenost se nekoná. Dnešní generace mládenců se podle toho zařizuje.

0/0
31.8.2010 16:12

Renatus Karmín

Mýlíte se

Srovnání komunismu a feminismu podle mne nepokulhává vůbec. Rozdíl je jenom v tom, že praktické důsledky komunismu jsou již známy a feminismu dosud ne. V době, kdy myšlenka komunismu vznikala si taky nikdo neuvědomoval jak to dopadne. Lidé, nejenom muži, jsou od přírody líní, sobečtí, prospěchářtí atd. Aby hnuli zadkem musí je něco motivovat. Zrušte jejich motivaci a na všechno se vykašlou. Však socialismus to názorně předvedl. Nikoho nenamotivují nějaké ideje nebo apely, ale pouze jeho skutečné potřeby. Pokud se mu začne jevit jejich uspokojení jako nedostupné, tak buď rezignuje nebo naopak přitvrdí ve své agesivitě. Vyberte si, společenská pasivita a úpadek nebo otevřený konflikt ? Výsledek bude zhruba stejný. No asi to tak musí být. Přirozená změna lidských vlastností to je tak na 100 tisíc let. Komu by se ale chtělo čekat že.

0/0
23.8.2010 10:48

SYETEY-KOTZOUR

Re: Mýlíte se

R^

0/0
23.8.2010 10:49

Gmur

Re: Mýlíte se

Srovnejte komunismus a feminismus. Piste co vas napadne. To abyste podporil svoje argumety , ze se to srovnatda. Dekjuji.

0/0
23.8.2010 10:56

Renatus Karmín

Re: Mýlíte se

Kdybyste žila před sto lety, tak byste tvrdila, že kapitalismus je v krizi, brzda pokroku, a že jediné co může společnost posunout dále je pokrokový proletariát. A kapitalisté by měli provést sebereflexi, přijmout nový úděl, vzdát se svých majetků a spolupracovat s pracující třídou. Nakonec pracujících je ve společnosti víc než kapitalistů, tak je jenom logické, aby měli adekvátní podíl na řízení firem. A ne, že je bude vykořisťovat hrstka vlastníků. A ti kapitalisté, kteří to nepochopí jsou pouze zakomplexovaní zpátečníci, kteří se nechtějí vzdát privilegií zanechaných jim jejich předky. Jejich chyba, bohužel. Nezbývá než jim to vzít násilím. Čekáte teď jiný průběh?

0/0
23.8.2010 11:28

Gmur

Re: Mýlíte se

No to bych zcela jiste netvrdila.

Je videt ze nemate argument! Nebo se mylim? Reknete neco konkretnejsiho, nez co bych ja byla byvala rikala.

0/0
23.8.2010 12:05

papaya (.)(.)

Re: Mýlíte se

:-) tak to mi uniklo, že by nějaké feministické hnutí přesáhlo víc než zákonných pět procent a mohlo nějak ovlivňovat politické dění v zemi .-))

0/0
23.8.2010 12:17

a-b-c-d

Re: Mýlíte se

někomu stačí srovnání napovědět - jiné ani nakopnutí nestačí, zařaďte se sama ;-)

0/0
23.8.2010 14:09

Gmur

Re: Mýlíte se

takz eopet prazdne reci bez konkretnich udaju. Na vic nemate?

0/0
23.8.2010 14:14

a-b-c-d

Re: Mýlíte se

a jak Vy si představujete "konkrétní údaje" ?

Třeba: "Hauserová říká..." je podle Vás konkrétní údaj? Nebo chcete odkaz na kohosi jiného, co řekl nebo napsal? Chápu, že Vám nestačí myšlenka, protože to je (zdá se) mimo Váš obzor, ale nechápu, co po Karmínovi chcete - to je zase mimo můj obzor. :-)

0/0
23.8.2010 14:27

Gmur

Re: Mýlíte se

Konkretne srovnat feminismus a komunismus. Co tim MOzny mohl myslet?

Zabijeni na hranici, koncentraky, nemoznost cestovat, cenzura, Gulag? Jedna strana jedna vlada?

NO tak neco reknete!

0/0
23.8.2010 16:46

papaya (.)(.)

Re: Mýlíte se

srovnávat feminismus s jakýmkoliv jiným  - ismem... je dle mě pitomost.

0/0
23.8.2010 11:20

Gmur

Re: Mýlíte se

Samo.

Jako srovnavat impressionismus s komunismem. Ach jo.

0/0
23.8.2010 12:06

Renatus Karmín

Re: Mýlíte se

Ale no tak. Nejde přece o koncovky. Bavíme se o motivaci a lidských vlastnostech. Jakékoliv společenské uspořádáni, které bude abstrahovat od běžných lidských vlastností a bagatelizovat je, nemůže přirozeným způsobem uspět. Může být lidem pouze vnuceno, a to s různými, vesměs negativními důsledky. V tom je ta podobnost. Jsou lidé (muži) líní ? Tak je motivujte. Ale ne tak, že jim budete držet pistoli u hlavy. Že potřebují muži k životu silnější motivaci než ženy? To je pravda, ale zase když ji mají, tak toho více dokážou. Stejně jako kapitalisti. Zdá se Vám, že je někdo v krizi? Tak asi o tu motivaci přišel.

0/0
23.8.2010 13:29

Gmur

Re: Mýlíte se

Jo taaaaakhle, to je to srovnani s komunismem,on muzum nekdo drzi pistoli u hlavy. Tak jo. ;-);-)!!

0/0
23.8.2010 14:16

prenatal 5

Re: Mýlíte se

A co Hauserismus ?;-D

0/0
23.8.2010 12:11

papaya (.)(.)

Re: Mýlíte se

;-) taky prenatalismus..

0/0
23.8.2010 12:14





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.