Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr_

Jak vidim, zenske jsou nejak alergicke na deti.

Jeste ze jsou otcove, kteri zachrani situaci. Ja mam k detem dobry vztah. Myslel jsem si drive, ze muj dobry a trpelivy vztah k detem bude s vekem mizet a ze me detske jeceni zacne iritovat, ale neni to tak a zvladam to v pohode a to jsem stejny rocnik jako Hauserova. Od Hauserove jsem uz neco cetl a to co ta osoba pise je plne femisticke nenavisti takze ona ma mozna spatny vztah k lidem vubec a ne jen k detem.

0/0
15.10.2009 15:23

Vladimír054

Poněkud s vyzněním tohoto článku nesouhlasím.

To ovšem možná bude tím, že nejsem matkou ani babičkou, ale otcem a dědečkem. ;)

0/0
8.10.2009 19:53

daria dvořáková

Naprosto souhlasím s článkem!

Mám úplně stejné pocity jako paní Hauserová, a to jsem také matkou dvou dětí. Šťastná, že jsem si uřvané období svých ratolestí odbyla a vůbec nebažím po opakování.

0/0
4.10.2009 11:23

jirkaknop

Re: Naprosto souhlasím s článkem!

Vždyť už žádné opakování nebude. Byl jen jeden pokus. Přijde stáří a jiní budou říkat, že nesnáší ty rozmrzelé, nemocné a blekotající důchodkyně..

0/0
7.10.2009 15:04

Vikiš

Re: Naprosto souhlasím s článkem!

Galantnost už není ctnost! ;-D

0/0
9.10.2009 20:26

Satyriana

Re: Naprosto souhlasím s článkem!

Vidíte, a to já bych si právě to "uřvané" období s chutí užila znovu a třeba několikrát. Celé roky s dětmi byly sice plné starostí, překonávali jsme i vážné nemoci, ale také jsme si užívali. I když si ti kulišáci vždycky našli skulinku, jak tropit naprosto šílená alotria, pořád nám bylo spolu fajn - a ten rozdíl dokázali postřehnout u rodin ve svém okolí už na začítku puberty.

Já uřvané období a hnusné k tomu, u svých dětí jaksi neznám. Asi je vždycky smazaly nějakým tím pohlazením a obejmutím. Škoda, že už potom žádné nepřišlo...:-/

0/0
11.10.2009 9:49

Satyriana

Koukám, že jste šlápla do vosí růže.

Milá kolegyně, já s Vámi souhlasím. Dítka mi slibují vnoučat víc, než se scházelo u babičky jich (7), ale naštěstí se do toho neženou. Jsem sice ve věku, kdy se dřív chodilo do důchodu, ale ani v tom případě bych nehodlala šílet a ňuňat mrňata svých děcek za každou cenu. Já radši vystuduju vysokou, abych si udržela flek. Snad zvládnu přijímačky, do důchodu daleko.

Faktem je, že děcka si lidi s sebou tahají všude možně, ale aby na ně i mysleli, to je věc druhá. Za těch třicet roků se nic nezměnilo. Byla jsem to já jediná, kdo v celé čekárně, vlaku, autobusu měl s sebou hračky, leporelo a pohybující se hubu. Když se děcku věnujete, dáte mu dost podnětů, aby za chvilku dělalo něco samo. Ale musíte mu to předvést. Jinak zase začne vzdychání, že dítko autíčkem jenom mlátí, zatímco to druhé si ze stavebnice postaví dráhu. Rozdíl není v genialitě, nýbrž  v kvákavosti matinky u kafe a cigára.

Dítko potřebuje meze. Třeba i od cizího. I projevy dětí na veřejnosti mají mít limit, daný matkou.

0/0
4.10.2009 8:38

Eira123

čekárny u lékaře

Další věc jsou třeba čekárny u lékaře. Již 2x v životě se mi stalo, že byla přednostně brána matka s dítětem. OK, beru asi bych jí sama dala přednost, kdybych neměla obzvláště napilno. Co ale nechápu je, že matka v klidu nechá ŘVOUCÍ dítě v čekárně a jde na vyšetření. Co máte dělat? Mluvit na něj? Nemluvit? A proč byste měli chlácholit cizí dítě?

0/0
2.10.2009 20:37

mischplysch

děti děti děti

To se fakt na moravě nedá najít restaurace nebo kavárna, kde by neustále nevřískalo od vedlejšího stolu nějaké dítě?

Nejsem z moravy, ale nic takového tady nemáme. Děti v restauracích jsou, ale ne pořád a ne vždy dělají hluk a obtěžují ostatní. Coby bezdětní jsme chodili po restauracích, cukrárnách a kavárnách neustále a nemám jediný špatný zážitek s obtěžujícíma dětma. Tak nevím, buď jsme měli štěstí a nebo mají někteří pocit, že je každé dítě obtěžuje už jen tím, že ho rodiče někam vezmou mezi lidi.

A nebo je to ten "důchodcovský syndrom" :-), prostě až dorostete určitého věku, tak vám všechno začne vadit a máte potřebu si stěžovat :-) 

Ale autorka to snad myslela s nadsázkou a v legraci že jo :-)

0/0
2.10.2009 15:40

Vikina

Re: děti děti děti

myško plyško, já to věděl, že nemůžeš být děvucha z Moravy, anóbrž toliko čížková. Dnes jsi mě ale potěšila V

P.S. Evka je střelená a na Moravě zřejmě nikdy nebyla, to by nemohla psát ty nesmysly.

0/0
2.10.2009 16:02

mischplysch

Re: děti děti děti

Ale omyl :-), já jsem z moravy, tedy původně, akorát už tam dlouho nežiju, taže už tak legračně dávno nemluvím :-)

0/0
2.10.2009 16:37

Moravský Slovák

Vymezit místo pro děti?

Zajímavá svěží myšlénka. A budete to místo respektovat?

Ve vlaku bývá jako místo pro rodiče s malými dětmi vyhrazena polovina vagonu  a zpravidla bývá obsazena jako první.  A věřte, když nastoupíte s malým dítětem do vlaku a zjistíte, že každé kupé v takto vyhrazeném oddílu je plně  obsazeno třemi důchodkyněmi a jejich zavazadly, je zapotřebí hodně sebezapření, když se pokoušíte vyjednat uvolnění alespoň jednoho místa.

A když si dovolíte nějakou paničku upozornit, že s tím pejskem by přece jen do kupé pro děti nemusela, víte co vám odpoví?  " Ten pejsek má, narozdíl od vašich dětí, jízdenku" 

0/0
2.10.2009 12:20

Eira123

Re: Vymezit místo pro děti?

" Ten pejsek má, narozdíl od vašich dětí, jízdenku"  v tom je, ale hluboká pravda. Jak na to reagujete?

0/0
2.10.2009 20:28

Moravský Slovák

Re: Vymezit místo pro děti?

Na to se reaguje obtížně.

Ikdyž v případě oné dámy a mnou odhadnutého jejího věku bylo možno říci. 

"z vás dvou má jízdenku jen ten pejsek, viďte"  

0/0
5.10.2009 6:23

dnešní noviny

vnoučata proti babičkám

A za pár let vaše vnoučata založí o.p.s. vnoučata proti babičkám (a dědečkům). Budou jen následovat váš vzor.

0/0
2.10.2009 12:20

xs123

Moje zkušenost

z hospod a restaurací v 90.letech byla totiž ta, že mladí rodiče s dětmi nebyli vítáni, a třeba mi bylo vynadáno za to, že děti "roztahaly" na prázdné terase ( dovnitř jsme si nedovolili vstoupit) plastové židličky, které bychom při odchodu sami srovnali. Na druhé straně kdejakej hnusnej zapáchající ožrala, kterej jim poblije záchody, je host a nikdo mu neřekne ani slovo. Totéž v jednom rekreačním zařízení - děti nesměly běhat po chodbě, poněvadž někdo jako bytná to neměli rádi, ale když jim v noci parta ožralů řvala u táboráku až do rána, že nešlo spát, tak to se nikdo neodvážil ani pípnout. A všechny ty drbny s květákem na hlavě, které celý život akorát v práci koketovaly s kolegama a pily kafe, nejsou žádné upracované chudinky, ale normální líné ženské.

0/0
2.10.2009 12:09

jafava

Život s nadhledem,

dobře vystiženo!!! Babičky Boženy Němcové jsou historie, dnes se žije jinak. a poznámka pro moralizující: Někteří rodiče své děti vůbec nevychovávají k bezkonfliktním kontaktům s okolím, ale ti, kteří tak činí, jsou o to milejší. Důchodci mají po odpracovaných letech právo na svůj život a je jen na nich, zda chtějí být zázemím svým potomkům nebo jít vlastní cestou. Tak nesuďte, všichni budeme staří a je jedno, kolik nám v té době bude skutečně kalendářních roků.

0/0
2.10.2009 11:46

veš na pleši

Re: Život s nadhledem,

R^

0/0
2.10.2009 12:42

Vanous1

Re: Život s nadhledem,

odpracovanych??, to jako myslis ty odkecany povinny hodiny v socialistickejch podnicich? no, ty se fakt predreli :-D

0/0
7.10.2009 13:40

dasa0302

No a mě se uase tenhle článek líbil

Protože je nesmyslné klišé, že žena omdlévá, jakmile zahlédne roztomilé robě a navíc se musíme všichni umět chovat a vést k tomu své děti.

Pokud dítě brečí v kočárku v tramvaji, tak si řeknu, že prostě jedou od doktora nebo maminka něco vyřizovala a nestihla ho dát spát v jeho dobu. To se může stát každému, děti bývají mrzuté a není to můj problém, neřeším to, však za chvíli vystupuju.

Pokud mi ovšem podlézá nějaký rozlítaný harant stůl, u kterého sedím v kavárně, tak mi to vadí a řeším to naopak ihned.

Není to o tom, jestli máme rádi děti nebo ne, nýbrž zda je naší povinností se nechat od nezodpovědných rodičů (děti za to nemohou) za všech okolností obtěžovat, jenom proto, že se to všeobecně předpokládá.

0/0
2.10.2009 11:22

Bucharovic

Re: No a mě se uase tenhle článek líbil

Asi bych byl cvok, kdybych s Vámi nesouhlasil, co se týká ,,harantů" podlézajících Váš stůl v kavárně, ale forma a výsledný ocásek pachuti, který se line celým článkem mi prostě navozuje otázku - ,,má skutečně paní autorka děti? A pokud ano, kdo jí je vychovával, když jim bylo 6+ měsíců?" Já v textu ani tak nevidím nadsázku, nebo nechuť poslouchat cizí ,,haranty", já z něho prostě cítím čistou a nefalšovanou nenávist k dětem obecně - a to, jako táta dvou dětí, nechápu. Můj názor. V.Kroupa

0/0
2.10.2009 11:33

dasa0302

Re: No a mě se uase tenhle článek líbil

Já tam ale takový nějaký nenávistný podtón nevidím.

Spíš možná určité přehánění, neb se jde proti deklamovaným "povinnostem každé ženy" být celá vedle z toho nebo onoho.

Rozhodně to na mě nepůsobí, že paní děti nesnáší.

Je to asi stejné, jako když si chlapi vyprávějí vtipy o ženských nebo ženské o mužských. Šlápne se pro podtržení tématu o jeden krok trochu přes čáru. Pokud to není deklarace nějakých nenávistí a vulgarit, tak je to takové přibarvení věci.

0/0
2.10.2009 12:16

Gaspard

Re: No a mě se uase tenhle článek líbil

Každý člověk má svůj osobní prostor. Někdo širší, jiný užší, ale každý se automatický brání jeho narušení. Dovoluje to maximálně svým nejbližším (to je ten vlastní prd co každý snese), ale nedovoluje to už cizím. Ať už dospělým nebo dětem. To je prostě lidská přirozenost. Tudíž porušení svého osobního prostoru nějakým "Bucharovic spratkem" můžu já brát jako útok vůči mé osobní integritě a vy jako roztomilé chování.

0/0
2.10.2009 13:18

Bucharovic

Re: No a mě se uase tenhle článek líbil

Asi mi nerozumíte. Nikde jsem nepsal nic o ,,roztomilosti" nevychovaných dětí. Ty nemůžu vystát zrovna tak asi jako Vy, ale když si přečtete článek znovu a pozorně, tak z něj zjistíte, že není namířený jen proti dětem jaksi zpovykaným, ale proti dětem celkově. Asi byste se divil, jak se moje děti umí chovat... Hezký den. V.Kroupa

0/0
2.10.2009 13:23

dasa0302

Re: No a mě se uase tenhle článek líbil

Přesně jste vyjádřil problém věci. R^

Nejde o to jestli milujeme/nesnášíme děti, ale že je nemusíme milovat všechny a pořád a že nám mohou jít na nervy více nebo méně.

Všechno je to o taktu, ohleduplnosti a předpokládu, že pokud někam přijdu, neměla bych ostatním vadit. Totéž platí i pro mé dítě.

0/0
3.10.2009 13:26

Bucharovic

Hmmm...

Tak tenhle článek se mi vůbec, ale vůbec nelíbil. 8-oDůvody si nechám pro sebe, nechci být sprostý...Rv V.Kroupa

0/0
2.10.2009 11:12

akki

Re: Hmmm...

A smysl pro humor se poděl kam?:-/

0/0
2.10.2009 15:25

Bucharovic

Re: Hmmm...

Tak to jsme asi každý četl jiný článek - ji mi líto...;-( V.Kroupa

0/0
2.10.2009 15:33

akki

Re: Hmmm...

A který článek jste četl Vy? Dejte mi na něj link.;-D

0/0
2.10.2009 23:48

Gaspard

Uvědomte si,

že dnešní "babičky" jsou ženské kolem 40 let a mají ještě, stejně jako matky, hafo neodpracovaných let do důchodu. Takže se musí sakra ohánět, aby si vydělaly alespoň na svoje základní potřeby. Takže od nich neočekávejte nějaké babičkovství a la Božena Němcová. Dokud rodinnou solidaritu bude suplovat stát, bude to čím dál tím horší. Nicméně, jako recese je to dobrý a až to o.p.s. budete mít po kupě, tak dejte vědět.

0/0
2.10.2009 10:32

xs123

Re: Uvědomte si,

Já jim říkám rychlorodičky - babičky ve 40(u Romů jsou babičkami i 35 leté ženy). To je ještě z dob komunismu, kdy holka přišla o panenství a hned otěhotněla. Mateřství potom pro ni bylo nejhorší dobou života, poněvadž to byly mladé holky, které chtěly chodit na diskotéky, cestovat, pařit s kamarádama, a ne přebalovat a prát plínky. Možná i případ p. Hauserové. Když ženy rodí ve věku, kdy dítě doopravdy chtějí, není pro ně mateřství nejhoršími lety života a potom se dá čekat, že i jako babičky budou mít - v patřičném věku - k vnoučatům dobrý vztah. To jsou ty ženy , které dítě potom nikam neodkládají, ale všude ho tahají s sebou, poněvadž jim přítomnost dítěte nevadí. V normální civilizované populaci se babičkami stávají ženy tak nejdříve kolem 50, dneska se ve 40 ještě rodí.

0/0
2.10.2009 10:41

dasa0302

Re: Uvědomte si,

A z čeho usuzujete, že má paní Hauserová k vnoučatům špatný vztah?

Podle mě ho má úplně normální.

Brát děti všude s sebou je sobecké a ony na to reagují tak, že často obtěžují okolí. Občas obtěžují okolí i mladé matky samy.

Moje kolegyně vzala tříleté děcko dokonce na podnikový večírek, místo aby pobyla a pohovořila s oslavencem, tak pořád něco honila kolem stolu nechceš ještě dortíček? a tyčinky? A můžu jí dojít pro ty další buráčky, co máte v kanceláři? Všechno se nevešlo hned zkraje na stůl, ale pro hočičku ony klidně prohrabala připravenou rezervu. Ona totiž raději papá ty buráčky z plechovky! Pak naháněla kolegy, jestli by někde nesehnali papíry pastelky nebo aspoň zvýrazňovače, aby si děvenka mohla kreslit.... a nemá někdo papírový kapesníček? Kupodivu nikdo nějak neměl....

Zkrátka tím naprosto narušila zábavu. A to ta její holčička ani nemusela hulákat.

0/0
2.10.2009 11:12

dasa0302

Re: Uvědomte si,

Já jsem prosím za komunismu otěhotněla až za 13 let poté, co jsem přišla o panenství.  Jsem podle Vás přehnaně zodpovědná pomalorodička?

Dítě bylo očekáváné a vytoužené a na mateřské jsem byla do 3 let věku, což byla tenkrát největší možná doba.

Ovšem dítě jsem s sebou rozhodně všude netahala a důvodem nebylo, jestli mi to vadilo nebo ne, ale prostě proto, že brát ho všude prostě není vhodné. Například do divadla na operu... zkuste to domyslet včetně přebalování a utěšování řvouna, kterému vadí tenorová árie. Také má malé dítě svůj režim, který se musí respektovat.

No a to s tím rozením ve 40, asi byste se divila, jaká práce lékařského týmu se za touto vymožeností skrývá a napokolikáté taková věc s velkou slávou vůbec dopadne.

Přesto mi jdou cizí děti na nervy, pokud jsou hlasitéa pobíhájí po restauraci. Já tam jdu, abych si užila klidu a pohody a ne abych se cítila jako nevítaný host v něčím obýváku.

0/0
3.10.2009 13:39

xs123

Panebože, já myslela, že jste inteligentní ženská

Já nevím, jak jste vychovávala děti vy, ale normální dítě furt neřve. Až když ho rozdráždíte tím, že neakceptujete jeho potřeby. A víte, proč ženy jako jediný živočišný druh na zemi žijí dlouho i v době, kdy už nejsou schopné mít potomky, tzn. po menoupauze? Protože tlupy pralidí, kde mladé ženy chodily na sběr bobulí a lov malých zvířat a staré ženy  zůstávaly s dětmi v jeskyni dokázaly vychovat více potomků než ty, kde staré ženy nebyly. Babička totiž nemá žádný jiný biologický důvod k existenci než aby se starala o vnočata a umožnila tak mladé ženě pomoci se zajišťováním materiální stránky rodiny ( aby nebylo všechno jen na muži). 

0/0
2.10.2009 9:47

Gaspard

Re: Panebože, já myslela, že jste inteligentní ženská

Jéje, to je jakoby jste ty poměry v jeskyni osobně znal(a).

0/0
2.10.2009 10:25

xs123

Re: Panebože, já myslela, že jste inteligentní ženská

Znám. Z předchozího života:-).

0/0
2.10.2009 10:28

plavuň

Re: Panebože, já myslela, že jste inteligentní ženská

Zajímal by mě ještě váš názor na biologický důvod k existenci dědečků ? Sice jsou asi schopni, na rozdíl od babiček, se rozmnožovat, je to ale opravdu pádný důvod k jejich biologické existenci ?:-)

0/0
2.10.2009 15:51

xs123

Re: Panebože, já myslela, že jste inteligentní ženská

Jo, je. Všechna zvířata mají schopnost rozmnožovat se až do smrti. Staří jedinci obvykle zemřou dříve než ztratí rozmnožovací schopnost. Taktéž u mužů plodnost sice klesá, ale plynule od nějakých 19 let  a pokud je muž zdravý, udržuje si schopnost početí až do velmi vysokého věku. Ženy po menopauze  už neporodí, i když jsou zcela zdravé a zemřou třeba až třicet let poté,co ztratily schopnost porodit. Takže nakonec plodné období v životě ženy trvá cca 50% celého života - to u žádného jiného živočicha není.

0/0
7.10.2009 12:09

Moravský Slovák

mohla byste prosím

blíže lokalizovat oblast na jižní Moravě, která se podle vás vyznačuje veselým nočním životem?   jako obyvatel jižní Moravy bych se tam rád podíval, zajímá mě to.

0/0
2.10.2009 8:38

Die Hard

skuste...

hrbitov babi, tam budete mit klid...;-)

0/0
2.10.2009 0:21

Vikina

Re: skuste...

R^R^  :-)

0/0
2.10.2009 3:41

Gmur

Re: skuste...

jeje, to je blby.

0/0
2.10.2009 8:11

dasa0302

Re: skuste...

To je opravdu trapné!

Raději snad zkuste otevřít Pravidla českého pravopisu.

0/0
2.10.2009 11:14

Micha(e)la

Dětičky

Moc pěkně napsané :-) Taky se občas divím, kam rodiče děti berou a hlavně jak je jim jedno, jak se jejich děťátka chovají. Sama už roky provádím na zámku a některé momenty s malými dětmi, které rodiče opravdu nehlídají (nevím, jestli si myslí, že od toho jsem tam já...), jsou nezapomenutelné. Zatím u mě vede asi dvou a půl leté dítě zapasované pod skoro 400 let starým rozkládacím stolem, na kterém stálo asi 10 stejně starých skleněných číší.

0/0
1.10.2009 23:39

Eira123

Re: Dětičky

Provádíte i v době školních výletů? To je teprve maso, učitelé, kteří si myslí, že jejich žáky hlídáte vy a nerespektují, že nejste chůva, ale máte podávat výklad. Nejlepší je ten učitelský vítězoslavný výraz "a to jsem zvědavá, jak si poradíš, děvče. Vidíš, že moje práce není žádný med?"

0/0
2.10.2009 20:32

Hip

stěžovat si,

stěžovat si, stěžovat si. Jsem svobodný a bez závazků a například nechápu, proč někdo tahá pištící děti na výstavu obrazů nebo prohlídku zámku, když je předem jasné, že ty děti to bavit nebude a že budou pouze rušit ostatní. Přesto je to věc jejich rodičů, že je tam vezmou a když na to mají nervy. Daleko více mi vadí ukafraní důchodci, kteří nemají na práci nic lepšího, než vymýšlet podobné nesmysly jako vy a za vším vidí problémy a hledají, kde by do čeho rýpli a kde by vysosali víc peněz na důchody.

0/0
1.10.2009 22:58

Gmur

Re: stěžovat si,

ja vam to vysvetlim. Mit male dite neuznamena byt roky mimo verejnost a byt nekde zavrena. Na vysavu s ditetem bezne a na prohlidku taky. Deti patri bezne do spolecnosti.

Problemje v tom, ze deti jsou obcas hlasite. A na zamku a v galerii se dodrzuji pravdidla.

0/0
2.10.2009 8:14

veš na pleši

Re: stěžovat si,

A jak vysvětlíte ročnímu kojenci, že zrovna teď nemá pištět, když se mluví v hradní jídelně o tapisériích z doby třicetileté války? Nemusíte být nikde zavřená, ale dítě radši nechte doma, dokud nebude schopné být aspoň zticha.

0/0
2.10.2009 12:41

Lou.

Re: stěžovat si,

radsi rodice kteri vezmou dite ven i vecer (i kdyz se zakourenejma prostoroma nesouhlasim) po stredomorsku, nez ukafrani duchodci viz vyse. ceskej fenomen matky zavreny doma s vybehem maximalne na piskoviste, do samosky nebo k doktorovi je jen jedna moznost, existuje jich vice...

0/0
2.10.2009 9:09

xs123

Re: stěžovat si,

Jde o to, že když má někdo malé děti, tak aby vůbec mohl někam vytáhnout paty, tak je to na hrad nebo na výstavu. Mladí lidi většinou nemají ani moc peněz, když stavějí, opravují a kupují byty a domy, a s malýma dětma je třeba mít nějaké zázemí nejde se jenom tak sbalit a vypadnou kam chci a na jak dlouho chci. Takže na hradech potkáte rodiny s malýma dětma a potom ty důchodce, kteří se nudí.

0/0
2.10.2009 9:55





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.