Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bosorrka

21. 9. 2008 12:01
neco na to bude

;-)Byvala meho manzela byla sama vychovana chladne a my to ted vidime na jejim chladnem pristupu k jejich detem..Odlozeni k PC a TV , instantni vecere, heslo "svoboda detem",kterym se omlouva nezajem o to je nejak vest atd... Jsou  to veci kt. nelze soudne z 2.strany  zmenit ale kt. je celozivotne ovlivni...Ale jak to vysvetlit zledovatelemu srdci se kterym nepohne ani pohled na vlastni hubene blede vyzarene decko?:-(

0 0
možnosti

bosorrka

21. 9. 2008 12:04
Re: neco na to bude

oprava neco na tom bude

vzdy se rozrusim kdyz na to myslim a pak ty preklepy:-)

0 0
možnosti

kasi

9. 7. 2008 15:06
Výborně napsáno

Váš článek se mi opravdu líbí. Také nerada zbytečně mluvím a to hlavně s cizími lidmi např. ve  vlaku, v čekárně u lékaře a podobně.Pokud jsem bez svých dvou malých  upovídaných dětí tak ráda mlčím a užívám si klid. A též  mám často pocit, že se na mě pořád  děti lepí a že se potřebuji  nutně nadechnout. Kamadádka je na tom stejně. Jo, a vzkaz pro nyny : nejsem feministka.

0 0
možnosti

TKC

9. 7. 2008 2:00
Myslím, že se snažíte se pouze "vědecky" ospravedlnit

Sama tušíte, že s Vaší citovostí není něco v pořádku a udělalo by Vám nesmírně dobře, kdyby se to dalo vysvětlit nějakým zásahem z vnějšku a ne jen Vaší osobní nedostatečností.

Znám hodně lidí, se kterými se v dětství rovněž nikdo moc nemazal, ale na jejich touze po blízkosti ostatních to nezanechalo žádný vliv. Knihu "Naše dítě" měla v šedesátých letech doma kdekterá rodina a bohužel spoustu matek ovlivnila. To bychom museli být dnes asociálové všichni....

0 0
možnosti

Ježikača

8. 7. 2008 23:28
určitě to souvisí.

mám podobnou zkušenost z dětství jako vy a tlachání o ničem s povrchními známými mi připadá jako nebetyčná ztráta času a obtěžuje mě. vztah k ostatním lidem i dětem jsem si vybudovala cíleně, chci být druhem, který chrání sebe ve svých mláďatech, ne takovým, který kvůli ovulaci svá mláďata sežere. a s věkem mi čím dál více připadá zajímavé přísloví: chceš-li někoho soudit, zkus ujít míli v jeho botách. a taky: všichni děláme, co můžeme.

0 0
možnosti

studio.studio

8. 7. 2008 23:10
Vyborny postreh

Skvele napsane. Moc rada bych takovy komentar videla v hlavnich novinach, mluvi mi to uplne z duse. Ale dokud noviny budou o bezvyznamnych pretahovanich, mame aspon tenhle blog. Btw, vsimli jste si, jak je u jmena Evy Hauserove napsano 'autor'? To je vysmech celeho idnesu, ne? Novinari a neumeji rozlisovat mezi autorem a autorkou...R^

0 0
možnosti

enpassant

8. 7. 2008 21:26
Tlachat a psát bláboly bude podobné

A co psaní blábolů? Cítíte při tom něco? Třeba se Vám ty receptory úplně neztratily, jenom se vrazily do prstů a vy se vzrušíte, když klepete do PC.

0 0
možnosti

bosorrka

21. 9. 2008 11:52
Re: Tlachat a psát bláboly bude podobné

Hadam ze Vam asi enpassante take neco schazi, jinak byste nemel potrebu urazet.. Povazujete to za prinosne, vtipne, nebo si proste nemuzete pomoci? ?Rv

0 0
možnosti

nyny.

8. 7. 2008 16:36
no běžnější jev to tedy opravdu není

ale vaše přiznání je zajímavé, mně by zas docela zajímalo, nakolik je vaše zkušenost společná ostatním feministkám, možná že právě tady je jádro feministického pudla checht (i když vás beru k těm umírněným osobám, co teprve ty militantní );-)

0 0
možnosti

Radek John

8. 7. 2008 13:52
Laktační psychóza

Pokud vím, tendenci matky zbavit se čerstvě narozeného dítěte se v psychiatrických kruzích říká laktační psychóza.

Jako biologa mě napadá, že by mohlo jít o rozhašený mechanizmus infanticidy. Zabíjeni mláďat je přece známo i u jiných zvířat a považuje se za adaptivní chování.

Vždycky jsem si říkal, že by bylo zajímavé otestovat, jak výskyt laktační psychozy koreluje například se špatnými ekonomickými podmínkami nebo početím dítěte při znásilnění. Možná by se ukázalo, že infanticida je adaptivní i u lidí.

Na žádný takový výzkum jsem nikdy nenarazil, ale možná už ho někdo realizoval.

0 0
možnosti
  • Počet článků 380
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2104x
Spisovatelka, publicistka, překladatelka na volné noze, původně bioložka, v současnosti přírodní zahradnice a ekoložka, www.hauserova.cz. Jako editorka jsem vymyslela a dala dohromady Encyklopedii soběstačnosti 1-3 a totéž jsem v letech 2014-2021 dělala s edicí brožurek Klíč k soběstačnosti, viz e-shop na www.permakulturacs.cz. Radím s plánováním a osazováním nízkoúdržbových přírodních zahrádek, viz www.prirodni-zahradky.cz. Mé minikurzy přírodního zahradničení najdete na www.naucmese.cz.

Pokud byste chtěli dostávat můj měsíční permakulturně-ekologický zpravodaj Permatruhlík, nebo pokud byste mi chtěli cokoli sdělit, pište na evahauserova@gmail.com.